Radikaali toivo -kehittämistehtävä: Mitä opit?
Mitä opit? Mitkä kolme tehtävää valitsit? Mitä olet tehnyt, mitä opit ja miten se on hyödyttänyt sinua työssäsi?
Lue lisää
Mitä opit? Mitkä kolme tehtävää valitsit? Mitä olet tehnyt, mitä opit ja miten se on hyödyttänyt sinua työssäsi?
Lue lisää
Mitä ajatuksia video herätti?
Lue lisää
Aktivismi ja vaikuttaminen koulun toimintakulttuurissa Mikäli et osallistunut lähipäivään, katso Sannin alustus aiheeseen (30 min.) https://youtu.be/T1IE3UV83xA Toivomuskaivo: Olisipa meidän koulussa/työpaikalla...
Lue lisää
Toimijuus vai osallisuus? Sanni pohtii videolla (10min) mitä tarkoittavat osallisuus ja toimijuus. https://youtu.be/7cJJpMITZk8 Katso kolme Gutsy Go -videota Korsosta: https://youtu.be/TByXvfjxk60 https://youtu.be/I2bdr4OOVds https://youtu.be/mwPsOKQpViY Tehtävä:
Lue lisää
Mitä rehtorit ajattelevat? Katso tai kuuntele, kun Ruusuvuoren koulun rehtori Salla ja kuvataideopettaja Sanni käyvät keskustelua kestävän kehityksen tuomisesta koulun arkeen (45 min.).
Lue lisää
Mitä kohti? Mitä koulussa pitäisi opettaa? Mitä koulu voisi olla? Ruusuvuoren koululaisten ajatuksia siitä mitä koulu voisi olla. Mukana myös opettajien ja rehtoreiden ajatuksia ympäri Suomea.
Lue lisää
Radikaali toivo käytännössä Mitä tarkoittaa Radikaali toivo? Sanni Virtanen kuvaa sitä valinnaisainepakettina tai toisaalta myös ajattelumallina. Radikaalin toivon ajatus on tarve ja oikeus rakentaa parempaa maailmaa yhdessä toisten kanssa.
Lue lisää
Pohdintatehtävä: Toivon retkikunta On pohdintatehtävän aika! Klikkaa itsesi tehtävään tästä alta. Voit vastata pohdintatehtävään niin pitkästi tai lyhyesti kuin koet itsellesi hyödylliseksi. (Äläkä hämäänny,
Lue lisää
Luovat menetelmät ilmastonmuutoksen käsittelyssä Ilmastoahdistus haastaa kasvattajia kiinnittämään huomiota tunteisiin ja eksistentiaalisiin kysymyksiin ja kehittämään tunnetaitoja, joita taideperustaiset metodit, kuten draama, tuovat hyvin esiin.
Lue lisää
Kasvata tietämystäsi luovista menetelmistä Seuraavaan on listattu joitakin lähteitä, kun haluat alkaa tutustua ilmastotunteisiin, luoviin menetelmiin tunteiden käsittelyssä tai niiden yhdistelmään.
Lue lisää