Arvioi, kuinka hyvin onnistuit harjoitustyössä
Arvioi, kuinka hyvin onnistuit harjoitustyössä Onko viestisi selkeä ja yksiselitteinen?Onko se mielenkiinnon herättävä vai ohittaako sen helposti?Palveleeko viestisi sitä tarkoitusta,
Lue lisää
Arvioi, kuinka hyvin onnistuit harjoitustyössä Onko viestisi selkeä ja yksiselitteinen?Onko se mielenkiinnon herättävä vai ohittaako sen helposti?Palveleeko viestisi sitä tarkoitusta,
Lue lisää
Tässä vaiheessa tehdään harjoitustyö: Laadi tiedote tai viesti edellisessä tehtävässä (Tehtävä V1 Kenelle viestit työssäsi) kirjaamiesi tietojen avulla. Mieti kenelle viestisi suuntaat mitä viestintäkanavaa käytät mitä tietoja viestin tulee sisältää.
Lue lisää
Vesihuoltolaitoksilla on käytössään monenlaisia viestintäkanavia: Sähköisiä (nettisivut, some, sähköpostit, tekstiviestit, laitoksen sisäiset järjestelmät) Sähköisillä kanavilla tavoitetaan suuria määriä ihmisiä nopeasti.
Lue lisää
Sisäinen viestintä on työn laadun kannalta tärkeää Sisäinen viestintä on kaikkea tiedonkulkua ja vuorovaikutusta, jota tapahtuu vesihuoltolaitoksella ja siellä työskentelevien välillä. Sitä voidaan kutsua myös työyhteisöviestinnäksi.
Lue lisää
Asiakaspalautetta voidaan kerätä monin tavoin: osallistumalla laajoihin, useiden laitosten yhteisiin asiakastutkimuksiin tai toteuttaa asiakaskysely vain oman laitoksen asiakkaille esimerkiksi sähköisellä kyselyllä. Nettisivuilla voi olla palautelomake.
Lue lisää
Millainen järjestelmä sinun työpaikallasi on asiakastapahtumien dokumentointiin? Kuinka sinä dokumentoit asiakastapahtuman? Tehtävä: Palaa taulukkoon vesihuoltolaitoksen asiakaspalvelutehtävistä Tehtävä A1 ja omaan työhösi liittyviin asiakaspalvelutehtäviin.
Lue lisää
Oletko tullut ajatelleeksi, että jokainen kohtaamisesi vesihuoltolaitoksen asiakkaiden kanssa on asiakaspalvelua, tapahtuipa se toimistoympäristössä, puhelimessa, asiakkaan kiinteistöllä tai verkostotöissä, kuopan reunalla kommentoivan henkilön kanssa.
Lue lisää
Sanattoman viestinnän rinnalla puhutaan tunnetaidoista. Hyvillä tunnetaidoilla erilaisten, myös haastavampien, asiakkaiden kohtaaminen voi sujua paremmin. Tunnetaitoja voi oppia. Kyse on monesti siitä,
Lue lisää
Katso aluksi video ilmeistä, eleistä ja kehon kielen perusasioista. Katkelma Yle TV1 Puoli seitsemän lähetyksessä, 21.9.2017:https://www.youtube.com/watch?v=GTWLRoa7GRo (kesto 3 min.
Lue lisää
Asiakaskohtaamisessa on kolme vaihetta: aloitus kohtaaminen, asian hoitaminen kohtaamisen päättäminen. Aloitusvaihe määrittelee, miten vuorovaikutus onnistuu. Ensivaikutelma syntyy kahdeksan ensimmäisen sekunnin aikana.
Lue lisää